Curriculum Vitae

Personalia

Naam:                B. ........

Adres:                Eindhoven

telefoon:             06 57311912

Geboortedatum:   26-09-1969

Geboorteplaats:    Waalre

Nationaliteit:        Nederlandse

Rijbewijs:             in bezit van Auto rijbewijs B

 

Diploma overzicht

1981 - 1987: Havo Eckart college Eindhoven                          HAVO diploma behaald

1987 - 1988: Grafische MTS Reproductie (Reclame)Tekenen   1e + 2e leerjaar

1988 - 1992: Pedagogische Hogeschool Hemelrijken PABO      i.b.v. HBO diploma

1992 -         KUB Universiteit Tilburg Psychologie

1992 - heden: 'LevensSchool des Levens: Indy Essence Healing HeArt & Soul Universety'

kwaliteiten vaardigheden talenten

  • och zoveel te veel om op te noemen, zie de rest van deze website en CV! En vergeet zeker niet om onderaan de Spirituele CV te bekijken want daarin staat het meest essentiële!
  • 'Talen-knobbel' (vnl 'Taal van de Muziek & Liefde' maar ook talen zoals engels duits etc); handig in plannen organiseren groepen en individuen begeleiden (ook als 'ZZP-er/ expert' die van buitenaf de groep binnenkomt en de essentie ziet van de groeps- dynamiek opstelling verhoudingen & issues (bekwaamd in 'familie & systeem opstellingen' zoals van Bert Hellinger), adviseren; objectief waarnemen, analyseren (via reguliere tools of via meer alternatieve bv: 'astrologie voor de Ziel'), werken vanuit de Hogere Intelligentie en intuïtie, empatisch diplomatiek indien nodig, afgestemd, creatief, vernieuwende ideeën (innovatief type vernieuwer pionier), enthousiasmeren, Eigen Wijsheid, zeer zelfstandig onafhankelijk.

 

  • werkervaring
  • '92 '93: Invalwerk als leerkracht
  • verschillende basisscholen in Eindhoven onder stichting SKPO. Lesgeven van 4 tot 12 jarigen
  • verantwoording voor verschillende klassen
  • '93 '94: verkoopadviseur Rolf Onderwijs B.V. in Ochten (schoolleverancier speel/ leer materialen):  Verzorgen van productinformatie en presentaties tbv. de verkoop van ontwikkelingsmaterialen aan scholen, kinderdagverblijven en peuterspeelzalen bezoeken. Acquisitie en onderhouden van contacten met klant en binnendienst. Verkoop presentaties houden. Afhandeling administratie, klachten ed.
  • 1994: docent-vormings leider Vormingscentrum 'Het Anker': Als docent cursussen verzorgen aan 15 tot 23 jarigen verstandelijk gehandicapten jongeren en volwassenen helpen aan een goede startpositie voor een functie in de maatschappij/ sociale werkplaatsen. Trainingen geven gericht op werkervaring, scholing en vorming en zelfredzaamheid. Ontwikkelen, voorbereiden en uitvoeren van lessen en cursussen. Geven van zelfstandigheids- sociale vaardigheids trainingen (bv cursus etiquette, omgangsvormen, omgaan met geld, koken, zelfstandig wonen en reizen), creatieve keuzevakken (dans, tekenen, houtbewerking) en leervakken
  • 1994/ 1999: leerkracht basisscholen:
  • Bs. Rozenhorst (Zuid-Holland) vaste baan in groep 8 en 7
  • 1996: B-consulente Vedior ASB Uitzendbureau Eindhoven: Bemiddelen en uitzenden van mensen naar een arbeidsplek
  • 1997: Inhoudelijk medewerker Rijks onderwijs Inspectie Kantoor 's Hertogenbosch: Inhoudelijk, administratief werk verrichten voor 2 inspecteurs over 200 basisscholen. Bijdragen aan voorbereiding, uitvoering, evaluatie van inspectie-onderzoeken

 

1997: Administratief medewerker

Mytylschool Eindhoven

Licht administratieve taken afhandelen

 

1998/'99: Nieuwslezer/ Nieuwsverwerker

Radio 8 FM 's Hertogenbosch

Korte nieuwsteksten schrijven en voorlezen voor de radio uitzendingen

 vrjieschoolindyjuffie1.jpg

2000: Leerkracht

Vrije Basisschool De Regenboog Eindhoven

Kleuterleidster van groep 1/2

  • zorgdragen voor de eigen kleutergroep en ook voor andere groepen
  • verantwoordelijk voor signalering, begeleiden ontwikkelingsniveau's

 jufIndyschooleindhoven.jpg

2001: Leerkracht basisschool De Klimboom (zie foto hierboven)

Montessorischool De Trinoom via bureau SATOE

Leerkracht Montessorischool De Trinoom

  • BS. Klimboom: zorgdragen/ invalwerk voor groep 1 t/m 4 en groep 6
  • lessen geven methode Schrijfdans/ danslessen
  • Remedial Teacher taken/ zorgtaken
  • BS. Trinoom: als leerkracht van deze groep hoofd verantwoordelijk voor de eigen groep 6/7/8
  • handelingsplannen opzetten en specifieke leerlingen zorg

 

-juli 2002: Leerkracht/ leidster kinderopvang

Vrije School Brabant Eindhoven Peuterhuis: peuter/ kleuterleidster

  • zorg voor Kinderopvang van 2 tot 4 jarigen/ invallen bij kleuters

 

1999 - 2019: Therapeut/ Healer* (*deels soort vrijwilligerswerk)

1999 - 2003: Massage therapeut in Sauna Prinsejagt Ehv./ opbouw 'eigen TOKO'

2006 - 2019: WIA

2003 - 2015: van allerlei

2005          : 'Ieder Wijzer' op basisschool Ieder Wijs (Someren)

2006          : in WAO ('UWV WIA IVA situatie' door 3D Matrix UWV 100% afgekeurd' tot op heden) 

2017 - 2018: 'vrijwilligers werk op basischool De Wilakkers in Eindhoven (bij kleuters schooljaar 2017/ 2018 ) 

dec. 2018   :  'Vrijwilligerswerk zelf beëindigd op de basisschool

2019          :  'Vrijwilligerswerk mbt ME-CVS (Lezingen ME 'Chronisch Vermoeidheids Syndroom')

68195_468977731295_3136859_n.jpg

2007 - 2018:  WIA (verdient persoonlijke uitleg en toelichting vragen svp)

 

significante opleidingen cursussen ervaring

  • 2000 - 2004: opleiding Shiatsu (druk punt massage acupressuur) 3 jarig
  • sinds 2002: jarenlange opleidingen Thaise Massage in Nederland bij opleidingsinstituut Thai Dee bij Tirza Bottema
  • 1998 - heden: Meerdere opleidingen mbt gezondheid en persoonlijke ontwikkeling: van Healing Massage tot Massage therapeut, Sjamanistisch en Healer op allerlei gebieden (zoals Healing via: Bewogen Bewegen (dans), Heilzame klanken en Soulsinging (muziek), haptonomische aanraking (massage) etc)
  • kunstzinnig Hulpverlenen & coachen
  • 1994: Astrologie opleiding (begonnen bij Ascella in Den Bosch; nu werk ik nog slechts met reading en duiding via 'Astrologie voor de ziel-het zielepad')
  • Spiritueel geöriënteerde opleidingen stemtraining & 'Soul Voicing' (Zingen in allerlei koren sinds 1983 - nu; Solo Zangeres rond 2003 - 2005 eigen MusicBand opgezet: 'HeArt & Soul': zie https://www.youtube.com/watch?v=1rIW6RWDaC8)
  • Dans opleidingen (eerst Ballroom & Latin cursussen en wedstrijd dansen. In de daaropvolgende jaren: Boogie Woogie & Rock & Roll, Flamengo dans, buikdans, en nog veel meer soorten dansen. Daarna ging ik vele jaren Dansen meer voor persoonlijke expressie en ontwikkeling: van 1985 - 1993 van '5 Ritmes.. Dans het Leven' van Gabriëlle Roth tot en met Biodanza, Medicine Movement, Bewogen Bewegen en Ecstatic & Trance Dance etc). Ik ehb ook jaren deelgenomen aan gecertificeerde dans opleidingen waardoor ik 'Dance Teacher' kon worden.
  • allerlei soorten dansen, ook les gegeven in bv. Salsa en stijldansen etc.
  • vele computer cursussen (ook computerles gegeven bij CSS Computer Company bv bij bedrijven en politie-bureaus in Limburg in oa: Office pakket: Excell Word, Powerpoint etc.)
  • 1999 - 2000: Applicatie cursus 'Jonge Kind'/ Vrije School Pedagogiek (aan de Antroposofische Vrije Hogeschool in Driebergen (toen ik lesgaf op de Vrije School De regenboog in Eindhoven en een eigen kleuterklas had)

 

 

  • voorpagina foto in de krant ED: dit is Indyana Roos B. Versteegh op de foto in rode winterjas met het 'World experiment eye contact' 16 okt. 2015

'Ben jij de anderen
voorbijgestreefd?
Ben jij de president?
dat is maar kinderspel,
Iedereen kan dat
en nog wel meer bereiken,
en zelfs dan nog verder gaan.''
~Walt Whitman~

 

foto 2009 tijdens atelier expositie van Indys eigen schilderijen 

SPIRITUAL CV

Hier volgen wat highlights van wat Indyana aan skills heeft ontwikkeld. Haar meesterschap en talenten die zij is blijven ontwikkelen en al wat zij heeft gecultiveerd gedurende vele jaren.

Indy Usui Methode Reiki Master

Indy heeft gedurende 2017 2018 en 2019 zovele Reiki inwijdingen gehad en Reiki behandelingen dat ze nu Reiki Master is. In bepaalde systemen heet het Reiki 1-2-3. Maar wat Indyana heeft mogen ervaren reikt zoveel verder dan 1-2 en 3! 

Reiki Usui Initiations & Secrets heeft ze mogen ontvangen van een van de zeldzaamsten die op deze aardbol rondlopen. Deze persoon is Reiki Master die van de grondlegger en de besten (bv Joost Godschalx) zelf heeft mogen leren en initiaties ondergaan. 

De Usui methode Reiki is een ontwikkelings methode waarbij de geïnitieerde de mogeljikheid in zichzelf heropent om de verbinding Lichaam Ziel op en gemakkelijke manier te laten plaatsvinden. Het intensiveren van de verbinding lichaam ziel vindt plaats d.m.v. het oplossen van niet verwerkte emoties (die de bariëre vormen binnen de heriniging lichaam ziel). 

De Usui methode Reiki heet haar fucntie binnen de 3 dimensies, waarbinnen het leven vand e mes tijdens zijn leven voltrekt. De 3 diemsnies zijn: Lengte, Breedte, Diepte. De functie en verklaring zijn:

De dimensie LENGTE: vormt de verbintenis tussen de materiële Geest en het materiële lichaam op het horizontale vlak in de lengte richting.

De dimensie BREEDTE: vormt de verbintenis tussen het Mannelijke en het Vrouwelijke op het verticale vlak in de breedte richting.

De dimensie DIEPTE: vormt de verbintenis tussen het Verstand + Sexuele en het Gevoel + Financiële op het diagonale vlak in de diagonale richting.

 

Reiki Initiations

Bij een Reiki Inwijding besluit de in te wijden persoon bewust of onbewust om zijn of haar Ziel meer leiding over het 'ego' te geven. Een gevolg daarvan is dat het trillings getal of de frequentie van zijn of haar lichaam of energieveld toeneemt. Daardoor kunnen bepaalde energie blokkades niet meer blijven bestaan en kunnen er onderdrukte emoties vrijkomen. Bij iedere (volgende) inwijding geven we de ziel steeds meer de leiding. Zo worden wij steeds meer degene die we eigenlijk zijn. Steeds meer heel, steeds meer EEN. Eenwording is het ervaren van Liefde, Goddelijke Liefde, Eenheid, innerlijke vrede, altruïstisch zijn, onbegrensd zijn, mededogen. Het inwijdingsproces stimuleert en verhoogt het bewustzijn wat weer tot verdere eenheid voert. Om Liefde te kunnen toelaten is het nodig om onze Angst los te laten. Want waar angst is kan geen liefde zijn. Het inwijdings proces heeft dus vooral met het loslaten van angst te maken. Loslaten van angst heeft te maken met het (gaan) beheersen van de levens energie en onze manier van denken. Dit is meen ik de reden dat er leefregels zijn toegvoegd door Usui aan deze manier van werken met de levens energie. Deze leefregels geven ons de mogelijkheid om te leren deze energie niet te 'verspillen'. Bijvoorbeeld: 'ik zal niet boos blijven'. Als we boos worden en blijven kunnen we de situatie of de ander niet accepteren. Dit komt voort uit angst. Onze gedachtenwereld is dan te klein of begrensd. Daar brengen we expansie in en genezing met Reiki en Reiki inwijdingen. 

Wat is Reiki?

Reiki werkt in op het etherisch lichaam (Bron van alle levens verrichtingen = Yin = etherkracht) en niet direct op het astrale lichaam zoals bij magnetiseren. Behandeling met Reiki behoort tot de groep van energie therapieën. De energie stoomt verder door de meridianen 6 links en 6 rechts van het lichaam en de 13de die midden over het lichaam loopt. (Het totaal van de centrale en gouverneurs meridiaan).

Usui System of Natural Healing

Verder is Reiki in het Westen de naam van het systeem geworden. Dit kan verwarring geven. Als ik het over Reiki heb, dan bedoel ik de energie. Het systeem is het Usui - Hayashi systeem. In de huidige vorm is het beter om over het Takata - Furmoto systeem te spreken. Want dat is wat het geworden is sinds het buiten Japan wordt gedoceerd en toegepast. Vanaf Usui is het systeem steeds aangepast aan het eigen bewustzijn van hen die het toepasten. Ook zijn er velen die angstig zijn en daarom vasthouden aan het hen geleerde (die hun zekerheden nog nodig hebben. Waardoor de groei naar eenheid kan belemmerd worden. Ze durven nog niet op hun eigen ziel te vertrouwen).

Called: 'Mother of Animal Kingdom/ Human Race'. foto: august 2019 first meeting Indy & Luna